Pagini

sâmbătă, 15 august 2015

Băi râmelor... de ce pul@ mea vă mai duceți la doctori și vă plângeți de toate bolile?



Digi24.ro a luat câteva interviuri de la râmele ce se târăsc în jurul unei biserici cu miros înțepător de opium și hașiș religios...: tămâia. 
Iată câteva fragmente:

Pe dealul din curtea Mănăstirii Nicula s-au auzit întreaga noapte rugăciuni. Mulți dintre credincioşi au venit de la sute de kilometri depărtare.

„Vin de lângă Ploieşti, Boldeşti Scăieni, dacă aţi auzit, de lângă Văleni. De departe. E departe!”, spune o femeie în vârstă. „Simt că m-am încarcat de energie. Am fost bolnavă, cum am fost, dar simt că plutesc. (...) Da, ca în Rai!”, mărturisește ea.
- Ce faceţi, noapte albă, aici? întreabă reporterul.
- Albă, albă. Am fost pe la Iaşi, tot aşa. Aşa de frumos a fost şi acolo. Am stat 24 de ore, n-am închis un ochi. Da, Dumnezeu ne-a dat putere, spune un bărbat.
„E primul an in care am venit”, spune o tânără. „E foarte liniştitor. Te încarci cu energie pozitivă”, adaugă ea.

Respectând vechiul ritual, pelerinii au înconjurat vechea biserică de lemn, mergând în coate şi genunchi.

- Nu e greu să înconjuraţi aşa biserica?
- Nu!
- La ce vă gândiţi, la ce vă rugaţi?
- La tot.
- Aţi mai fost aici la Nicula?
- În fiecare an!
***
- Mai puteţi?
- Da!
- La ce vă gândiţi acum?
- La sănătate!
- Vă ajută să înconjuraţi aşa biserica?
- Da!
- E o rugăciune mai puternică?
- Da!


CITIȚI ȘI VIZIONAȚI FILMUL AICI