Pagini

luni, 29 decembrie 2014

Contradicțiile religioase de la ProTV... În bătaie de joc...?

În decurs de două minute, am auzit fără să vreau (televizorul bălăcărea singur ceva la filmările din emisiunea ”Vise la cheie”) două afirmații făcute de cei filmați (nu dăm nume sau detalii speciale) în povestea lor despre greutățile ce le întâmpină în viață:

Cazul 1
Un copil ce a avut nevoie de o operație complicată pentru ca viața lui să nu fie în pericol, a răspuns la întrebarea ”Ce vrei să te faci când vei fi mare?” cu un șocant ”Vreau să mă fac chirurg, ca să pot să salvez și eu vieți așa cum mi-a salvat-o pe a mea chirurgul care m-a operat!”

Cazul 2
O mamă povestea cu lacrimi în ochi: ”La naștere fiica mea a avut cordonul... asfixiere dublă, după două luni a făcut prima convulsie și atunci am aflat că... (nu mai descriu și problemele medicale!). A fost groaznic! Am stat numai în puterea domnului! Când a avut prima convulsie, nu mai respira, am chemat Salvarea! (...) ”

Deci... iată două greșeli uriașe:

La Cazul 1
Un copil NU trebuie să se facă niciodată medic chirurg! Trebuie să se facă popă! Și cu biblia și crucea-n mână, poate să salveze câte vieți vrea ăl de sus! Dar NICIODATĂ nu va salva viața unui om REAL, cu capul pe umeri...!

La Cazul 2
O măma NU trebuie niciodată să cheme Salvarea atunci când fiica sau fiul ei mai are puțin și moare! Nu! Trebuie să cheme popa! El vine ușurel, pe jos (dar asta doar dacă primește banii în avans - ca la curve...!), dă cu agheasmă, dă cu tămâie, dă la pupat icoane ”făcătoare de minuni”, bolborosește ceva în barba aia a lui nespălată... și domnul o să facă o minune... și copilul se va vindeca miraculos!
Of, am uitat... mama respectivă a declarat că ”Am stat numai în puterea domnului!”
Abia după aceea a chemat Salvarea!

Eu cred acum că Nea Trafalet trebuie să ia de urgență măsuri împotriva acestor ”impostori păcătoși” și nerecunoscători, care nu fac nimic din ce a ce trebuie, conform credinței ortodocse...! Oare bani pentru înălțarea Catedralei Muirii Neamului, o fi dat ăștia?

Mă întreb... televiziunile astea n-au pe nimeni acolo care să sesizeze idioțeniile care le pun angajații lor pe post?